Friday, February 11, 2011

Motosikal aku hilang whaaaaaaaaa!~

Motosikal aku kena curi khamis lepas (10/02/2011)...bedebah punya pencuri!

Motosikal Yamaha Lagenda QAS 2057 kaler merah...hilang d Pustaka Negeri Sarawak. Memang malang btul nasib aku ari tu. Ingatkan x de la kes hilang kat Pustaka Negeri...pasal pak guard ada duduk mengawal kat tempat parking motosikal tu...tup..tup hilang jugak! hampeh tul..

Aku sampei ja..tgok motosikal dh x de! aku tanya pak guard tu..cam blur je! Ada motosikal jenis yang sama parking kat situ..cuma design je lain. Mulanya aku ingat motosikal aku.."aik...bla masa plak aku tukar design moto aku? Bakul pun lain..rim pun lain? huhh??" jd bodoh skejep aku kat parking tu!

Terpaksa la aku menyusahkan wife aku dtg ambik! Terus pi report polis - Balai Polis Gita. Aduan dibuat...hampir sejam dengan Lans Koperal Mika.
Time aku buat laporan tu..ada sorang lagi pompuan mengadu. Rasanya kes dera oleh suami or boyfriend kot! mata dh lebam sebelah kanan. Huh...sian aku tengok!

Nak fikir banyak pasal motosikal hilang pun x guna. Dah bukan rejeki aku...br setahun motosikal tu. Dah..hilang. Redha je la.. Mungkin ada hikmah di sebalik kejadian ni.

P/s - C/Inspektor Fauzan bagitau aku...ari tu ada 3 kes hilang motosikal. Kalo nak curi..motosikal yang kena tambat dengan rantai besar lengan pun bleh hilang. Dah itu la Qada Qadar ketentuan-Nya.
TQ - C/Inspektor Fauzan dan anak2 buah Balai Polis Gita, kerana kerjasama yang diberikan.

Chenal

2 comments:

  1. Adik aku dolok kenak rompak d pustaka sia.. Nektok sidak penjenayah nang dah terang2 sidak molah...

    ReplyDelete
  2. AmirFX : ada guard..ada cctv pun x guna d sia. Bla udah hilang apa yg bleh d polah!

    ReplyDelete

Chenal