Tuesday, November 22, 2011

Hujan d satu dua tempat dan hujan dibeberapa tempat

Jumaat lepas..member opis aku tanya. Apa beza 'Hujan di satu dua tempat dengan Hujan dibeberapa tempat?".
Biasa dengar ayat cam tu kat dalam radio, tv atau pun surat khabar. Fikir panjang jugak aku dek soklan standard Darjah 3 nie. Serius aku pun tak tau apa logiknya kedua-dua ayat nie..

Hujan di satu dua tempat - macam hujan tompok2 la kot!!! Sana hujan sket. situ hujan sket..sinun hujan sket. Satu dua tempat tu...memang x banyak. Satu ka, dua ka tempat hujan tu?? mungkin 3 tempat jer..Aku pun x tau.

Hujan dibeberapa tempat - hujan di banyak kawasan kott!!! Aku rasa la..
Brapa banyak tempat yang hujan, tidak la berapa pasti. Dah namanya ramalan....dah bila beberapa tu, aku agak banyak la dari satu atau dua..hehehe

Gitu la logik aku kelentong mmber opis aku hari tu. SPM dulu dapat A1 pun...terkulat2 nak jawab soklan mudah cam nie. Korang rasa apa jawapan tepat untuk soklan cam nie?

2 comments:

  1. Hujan emas di negeri Sarawak, hujan batu di negeri omputeh.. Ya asaku lah.. haha..

    ReplyDelete
  2. haha..mati knak timpak ujan cdak yoo!

    ReplyDelete

Chenal