Friday, August 15, 2014

Aku dan Kalkulator...

Calculator buruk aku..
Saja nak buat riak ambil gambar calculator buruk aku nie. Bukan apa.... bila merenung mesin kira-kira ni, aku terpanggil mengimbas kembali zaman aku mula-mula kerja kat sini. Dari aku mula check in dalam opis niee.. sehingga masuk 13 tahun nie, dia nie la yang banyak berbakti dengan aku. Kalkulator Canon HS-120 yang dan nampak kekuningan cover dier..

Dia antara saksi 13 tahun aku berkhidmat di sini. Kalau lah dia orang...tentu lama dah dia rasa muak nak berkhidmat dengan aku. Puas dah aku tenyeh-tenyeh badan dia....masih laghi berfungsi macam biasa. Setianya...

Tak macam kita nie manusia, jika ada kesusahan dan tak mampu buat, mula la merungut. Serius memang ada....tak kiralah jawatan apa orang tu. Sebaik mana pun orang itu....tidak di mulut, mungkin terdetik di dalam hati. Buat benda yang sama pun merungut....

Itulah realitinya kita sebagai hamba Nya.... lemah!
*muhasabah diri.

No comments:

Post a Comment

Chenal