Sunday, October 30, 2011

Pertemuan & Perpisahan

Assalamualaikum....

Tadi... aku jumpa Lagu Pertemuan dan Perpisahan ni dalam Youtube. Lagu nya x da la best sangat pun, tapi ada sentimental 'value' untuk aku.
Korang dengar tak sora orang yang ..asyik "aaaaaaa...." tu?? Tak habis2 melalak dalam lagu nie. hehe (bukannya sedap punnn..korang jgn gelak Wokeyy!)
Tu la sora aku dgn si Rosli (budak JB). Bla dengar balik lagu ni...memang lucu. Lucu bukan apa.....lagu2 nasyid zaman tu memang banyak guna style cam tu. Suara harmoni la katakan...hahahaha
Dan lucu sangat bila itu sora buruk akuu dengan kawan aku si Rosli (ntah mana la dier skarang nie)
Kalo korang dengar muzik nya pun masih guna alat muzik zaman2 Nada Murni...



Lagu nie sebenarnya bonus track bagi Album Suara Firdaus (edisi Remix) sekitar tahun 1998 cam tu la kalo tak silap aku. Tu la 1st time aku masuk studio. Jakun sungguh aku time tu. "Waaaa..cam nie rupanya studio rakaman". Masa tu...Studio Permata Biru di Sungai Penchala (tempat markas Al-Arqam satu masa dulu). Tak tau la masih wujud ke tidak studio rakaman tu. Di studio ini la bermulanya perjalanan penasyid2 seperti Munif, Isman, Faisal(Hijaz), ahli kumpulan Rabbani, Saujana dan Raihan.

Susah jugak sebenarnya nak merakam lagu nie rupanya...terputus nafas pun bleh dengar. X bleh buat salah. Brapa kali kena ulang, walaupun 'aaaaaaaaaa' jer...beberapa kali semput gara2 tak cukup nafass! Tapi itu lah perjalanan hidup aku zaman muda remaja...

Pasal tu la lagu nie..Special untuk aku.
Thanks la pada CikWanKuntum yang telah upload lagu nie dlm Youtube.
(aku dah x de simpan album nie dh..gara2 banjir)

2 comments:

  1. hebat la ko nyo.dah masok studio.kenak x aktif agik nyo.2 minggu gik ada pertandingan nasyid seborneo di lawas.borang masih ada kat aku tok.mun berminat aku faks.tarikh tutup 08.11.2011 kol 4 ptg.

    ReplyDelete
  2. labulabi : Hish..ndak aku nyo! nyawo dh semput, muko da kedut, x terkabey aek nak melalak agik pok! Cukup2 lah nyo. Udah pencen!

    ReplyDelete

Chenal