Friday, July 6, 2012

Jika aku seorang pemerintah..

Ni nak sembang la kan pasal tajuk kat atas tu. Bukan nak kata berangan...tapi 'KALAU'  - Kalau la korang dipilih atau dilantik sebagai pemerintah...apa yang akan korang lakukan?
Korang ambil la sebahagian bandaraya Kuching ni untuk ditadbir..
Sebenarnya kami diberi tugasan untuk menjadi pentadbir bagi zon-zon yang ditetapkan di Bandaraya Kuching ni. Bandaraya Kuching bukannya kecik...dah tu menjadi duta la plak kat zon tersebut. Memang tak pernah aku buat seumur hidup. Kerja punya pasal...aku terima saja cabaran tersebut. Dapat saja tugasan tu..aku masih tak bleh nak fikir apa yang perlu aku buat dengannya. Dah berminggu-minggu - masih lagi tak buat apa-apa. Cuak jugak nak jadi YB nie. hahaha...

Korang bayangkan la...turun padang nanti, penduduk kampung minta itu..minta ini, pastu nak plak kena yang maki hamun. Oooo..kecut perut! Bukan tak penah hadapi benda cam tu...tapi tugasan kali nie benar-benar menguji mental dan skill! Memang tak leh jadi YB la..blom mampu lagi!

List cita-cita aku pun x pernah terfikir nak jadi YB. haha..

Korang ada idea tak? Apa yang perlu aku buat?

No comments:

Post a Comment

Chenal