Friday, September 9, 2011

BERITA tidak seperti KHABAR...

Geng kampung aku semalam kecoh dengan artikel salah sebuah akhbar tempatan ni. Isunya - pasal berita yang dipaparkan adalah SALAH! Aku merajinkan diri 'print screen' post tersebut dan masuk ke dalam blog yang suam2 kuku ni.

Mau nya tak bengang!!
Berita yang aku dapat daripada member sekampung bagi tau - uncle Hamzah accident kena langgar 2 hari lepas. Tup tup..kluar berita dia cuba bunuh diri. Marah betul orang2 kampung aku pasal berita nie. Tu orang kampung marah....Anak2 dia?? 
 ni la artikel yang menimbulkan kemarahan orang2 kampung!

 Komentar dari group fb kampung aku ni masih rancak dalam forum atas tu nak saman akhbar tersebut. Aku blom komen lagi stakat ni. Nak tau perkembangan sebenar dari sumber yang boleh dipercayai dulu. Aku pun blom sempat nak ziarah uncle Hamzah.

Akhbar kita nie susah nak percaya daripada sumber berita yang diorang dapat. Kita nie cuma tau baca je. Kalo tak baca...tak tau plak perkembangan semasa. X baca salah...nak baca pun serba salah. Kita nak salahkan siapa?

Kita fikir laa sama2. Mana yang kita tau memang x betul, abaikan la. Mana yang kita tak pasti...kena la cari     sumber / maklumat tambahan. (ceh dah macam pakar motivasi plak).

Masih dalam mood raya..

3 comments:

  1. Pelik juak berita ya... Nasib nektok dah ada internet.. Sekpat nak bulak2 kedak dolok... Mantak2 dari newspaper jak...

    ReplyDelete
  2. macam yo lah maso dolok..blajar ngarap buku d library jak. Knek tuk, klik klik...dah nemu apo nk d carik! Aku blit kampung ari dolok masih juak hangat urg bercerito pasal ya!

    ReplyDelete
  3. adoh...kenak la wartawan yo sik nyiasat bnr lok crito yo..mun kito sbg ahli keluarga juak pun mesti manas juak nengar brito palsu kedak yo owh..
    anyway, ney duit rayo pakei kmk tek? udah di pos ka? aih..terbatuk2 kmk nunggu duit rayo ;0).

    ReplyDelete

Chenal