Wednesday, May 9, 2012

Inai percuma sempena Pilihanraya UMUM ke-13

9 Mei 2012 - Baru jer selesai taklimat pilihanraya..Rutin yang biasa sebelum pilihanraya. Tapi kali ni untuk pilihanraya UMUM! SARAWAK baru je lepas pilihanraya DUN!

Aper yang menariknya...pilihanraya kali ni pengundi kena calit dakwat kat jari telunjuk sebelah kiri.
Motif ? Maksudnya..yang kena calit tu kompom la dah mengundi.
kalo tak de jari telunjuk kiri...jari mana2 sebelah kiri pun boleh. kalo kudung sebelah kiri..cari la jari sebelah kanan. Kalo yang kudung kedua-dua nak calit kat mana?? heheheh...Tak kan la jari kaki kot! Agak-agak laa..

Eh yang aku sibuk citer pasal mengundi nie..korang dah mengundi ka?
Kalo tak register sebagai pemilih, tak payah la nak sibuk citer pasal kerajaan..pembangkang..politik negara. Pasal tak de kepentingan pun korang dalam pilihanraya...
Yang dapat..cuma tengok orang mengundi dalam TV je la.

Kalo susah2 sangat x mau calit dakwat tu nanti..pa kata kita guna inai Mak Jemah nie! Kompom la x hilang sebulan...

Dakwat yang akan dipakai untuk calit kat jari tu nanti...telah difatwakan tiada sebarang kemudaratan dan HALAL. Maksudnya...boleh la bawa solat. SPR kata la! SPR jamin pasal cara pembuatan dan bahan telah didemonstrasi kepada Majlis Fatwa! Dan dakwat nie tahan sehingga 4 hari - 2 minggu.
Kalo rasa nak jimat inai pengantin...datang la mengundi! Dapat la inai kaler jari telunjukkkk tu!

Tak tau plak la...citer BERSIH nak tuntut apa dalam pilihanraya nie!
Sama ada ia kehendak parti atau orang yang berkepentingan mempergunakan parti! Itu tak pasti!!Kuasa kepimpinan bukan untuk kepentingan peribadi...tapi untuk manfaat bersama.

7 comments:

  1. Senarai pengundi lom gik dibersihkan.. hihi.. Nway, mudahan Sarawak jak BN leh menang.. Dak senanjung sidak PR menang semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senarai pengundi lom bersih? cam ko tauk Amir?

      Delete
  2. aih...dh tauk kmk amir ngundi sapa..dh pecah rahsia..undi amir dh x rahsia agik..haha
    bez juak men calit2 kaler...yg penting sapa g undi da duit..bez2...sapa x ngundi n x berdaftar pengundi siboh komen sitok..hahaha...xda kaitan hoooooo
    udah gik si berbaju kuning...pulang ke umah..bersi umah lg bgs...nyemak jak kt jeraya...rs x tenteram asa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aih...da melelat ke baju kunin ndah Yumida tuk!
      Harap2 pilihanraya kali tuk berjalan lancar. Iboh la ada kita nengar orang mati or cedera masa ngundi.

      Delete
  3. hehehehe......sebenarnya kmk lum mendaftar.hohohohoho

    ReplyDelete
  4. x da susah nk mendaftar..isi borang jak!

    ReplyDelete
  5. heheh... kmk mendaftar thn ya tek.. kat jom heboh... hehehe...

    ReplyDelete

Chenal